اینستاگرام
09
ژانویه

تغییرات جدید آپدیت اینستاگرام

تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2022 شامل قابلیت های زیاد و متنوعی می‌شوند. در این مطلب با اینستاویو همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به اپدیت های جدید اینستا که در این سال معرفی و در دسترس کاربران قرار گرفتند.

اینستاگرام از روز اول یک برنامه این چنینی با این همه امکانات متنوع نبوده است و اکثر این قابلیت‌ها به مرور زمان و کم کم به این شبکه اجتماعی افزوده شدند. در سال گذشته نیز امکانات فراوانی به این شبکه اجتماعی افزوده شد. اما تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2022 چه مواردی بودند؟

تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2022

سال 2022 سال شلوغی برای شبکه‌های اجتماعی بود به خصوص به دلیل همه‌گیری کرونا که بسیاری از کاربران در قرنطینه و داخل خانه بودند و تنها سرگرمی آن‌ها شبکه‌های اجتماعی بود. جدیدترین بروزرسانی اینستاگرام 2022 امکانات و ویژگی‌های متنوع زیادی را به این برنامه اضافه کرد که در ادامه به برترین نمونه‌های آن‌ها اشاره می‌کنیم.

1. قابلیت Notes در آپدیت جدید اینستاگرام در سال 2022

اپدیت جدید اینستا 2022

یکی دیگر از قابلیت های اپدیت جدید اینستا 2022، ویژگی Notes است. با این ویژگی کاربران می‌توانند یک یادداشت 60 کاراکتری به صندوق پیام‌های خصوصی خود در برنامه اضافه کنند. براساس گزارشات، متا ماه‌هاست در حال کار روی این قابلیت است اما تصمیم گرفته پس از خریداری توییتر توسط ایلان ماسک و ترک این شبکه اجتماعی توسط برخی کاربران، این قابلیت را برای جذب آن‌ها معرفی کند.

یادداشت شما در این ویژگی تنها توسط دنبال‌کنندگانی که شما هم آن‌ها را دنبال می‌کنید و یا افرادی که در فهرست Close Friends شما هستند، قابل مشاهده خواهد بود. شما می‌توانید با مراجعه به قسمت دایرکت، یک یادداشت با 60 کاراکتر اضافه کنید. این یادداشت تا 24 ساعت توسط دیگران قابل مشاهده است.

2. قابلیت Group Profiles

تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2022

ویژگی بعدی که جزو آخرین تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2022 است، پروفایل‌های گروهی (Group Profiles) است. با این ویژگی چندین کاربر می‌توانند یک گروه ایجاد و پست‌ها و استوری‌ها را در این گروه یا پروفایل، برای یکدیگر منتشر کنند. برخلاف پروفایل‌های معمولی، پست‌ها و استوری‌های این پروفایل‌ها تنها توسط اعضای پروفایل قابل مشاهده خواهد بود.

3. امکان ذخیره پست‌ها به‌صورت گروهی با دوستان

تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2022

ویژگی Collaborative Collections قابلیتی است که کاربران با کمک آن می‌توانند پست‌ها را در یک فضای اشتراکی با یک گروه یا یک کاربر در دایرکت، به‌اشتراک بگذارند. این قابلیت عملکردی مشابه ویژگی ذخیره کردن پست‌ها دارد با این تفاوت که پست را هم برای شما و هم برای سایر کاربرانی که در گروه هستند ذخیره می‌کند.

4. داشبورد حرفه ای (Professional Dashboard)؛ از قابلیت های جدید اینستاگرام

جدیدترین ویژگیهای اینستاگرام در سال 2021 - داشبورد حرفه ای (Professional Dashboard)

این ویژگی که جز امکانات آخرین به روزرسانی اینستا در ژانویه 2021 بود به شما این امکان را می‌دهد تا عملکرد خود در این شبکه اجتماعی را با کمک ابزارهای حرفه‌ای ردیابی کنید تا بتوانید کسب و کارتان را به شکل بهتری توسعه دهید. برای مثال می‌توانید ببینید مخاطبین شما بیشتر در چه زمانی فعال هستند تا در همان زمان‌ها پست ارسال کنید.

در جدیدترین تغییرات اینستاگرام، در این قسمت بخش‌های مختلفی برای ردیابی فعالیت شما وجود دارد. مثلا بخش Stay Informed که در آن می‌توانید با نکات مهمی که سایر تولیدکنندگان محتوا در این شبکه اجتماعی ارائه کردند آشنا شوید و از آن‌ها الگو بگیرید. همچنین یک بخش دیگر نیز برای فروش محصولات کسب و کارتان وجود دارد که به کاربران این اجازه را می‌دهد تا از پروفایل شما از محصولاتتان بازدید کرده و در صورت تمایل آن‌ها را خریداری کنند.

در جدیدترین تغییرات اینستاگرام، علاوه بر این در بخش Most Active Times نیز می‌توانید ببینید مخاطبینتان در چه ساعت‌هایی بیشتر فعالیت دارند.

5. مخفی کردن تعداد لایک ها ؛ از جالب ترین قابلیت های جدید اینستاگرام

اگر شما هم مانند بسیاری از کاربران اینستاگرام روی تعداد لایک پست‌هایتان حساس هستید حتما می‌دانید برای آنکه بخواهید یک پست خوب ارسال کنید که مورد استقبال کاربران قرار بگیرد کار خیلی سختی دارید. ممکن است یک عکس که فکر می‌کنید بسیار زیبا است پست کنید و هیچکس آن را لایک نکند. این اتفاق ممکن است به اعتماد به نفس افراد آسیب وارد کرده و طبعات سنگینی داشته باشد.سرور مجازی خارج با ترافیک نامحدود | پرسرعت و پایدار | Server.irمشاهده پلن‌هاتبلیغ

اینستاگرام با علم بر این موضوع امکان مخفی کردن تعداد لایک‌ها را در دسترس کاربران قرار داده است. این ویژگی از مدت‌ها قبل به صورت آزمایشی وجود داشت اما از چند ماه پیش در دسترس تمام کاربران قرار گرفته است. با فعالسازی این قابلیت جدید اینستاگرام می‌توانید تعداد لایک های پست خود را از دیگر کاربران مخفی کنید.همچنین بخوانید :چگونه صدای اعلانات مختلف در اینستاگرام را فعال و یا غیرفعال کرده و یا تغییر دهیم؟

اینستاگرام از سال 2019 به سمت پنهان کردن تعداد لایک‌ها در زیر پست‌ها حرکت کرده است. در حال حاضر، می‌توانید انتخاب کنید که آیا می‌خواهید این اطلاعات را برای پست‌های خود پنهان کنید یا خیر. برای انجام قابلیت های جدید اینستاگرام ۲۰۲۲، باید به یکی از پست‌های خود بروید، روی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید و گزینه «مخفی کردن تعداد لایک‌ها» را انتخاب کنید.

سوالات متداول

1. چگونه قابلیت های جدید اینستاگرام را فعال کنیم؟

این قابلیت‌ها به تدریج و بسته به منطقه و کشوری که در آن هستید، به‌صورت خودکار برای شما فعال خواهد شد. البته برخی از این امکانات در ایران قابل دسترسی نخواهند بود.

2. مهمترین ویژگی بروزرسانی اینستاگرام 2022 کدام است؟

استوری‌های مبتنی بر لوکیشن، مخفی کردن لایک از روی پست‌ها و همچنین خاموش کردن صدا یا تصویر در جریان لایو از مهمترین تغییرات آپدیت های جدید اینستا در سال 2021 بودند.

سخن پایانی

در این مطلب با امکانات و تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2022 آشنا شدیم. نظر شما در مورد این تغییرات چیست؟ کدام یک از آن‌ها را کاربردی‌تر می‌دانید؟ دیدگاه‌های خود را با ما در میان بگذارید.