بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام
18
مارس

بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام چه زمانی است ؟ 

بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام چه زمانی است ؟ 

دقیقا مانند الگوریتم اینستاگرام – پاسخ به پرسش بالا نیز همراه در حال تغییر است. بر اساس نظرسنجی‌هایی که از مدیران شبکه‌های اجتماعی  برندهای مطرح در سال گذشته انجام شد, بیش از ۵۰ % از آنها اذعان داشتند که بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام بین ساعات 7 الی 10 شب است.اما در سال ۲۰۱۸ نیز تعداد زیادی از مدیران شبکه‌های اجتماعی برندهای مختلف ساعت ۱۱ الی ۱ بعداز ظهر را بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام اعلام کرده‌اند. اما این اظهار نظرها به این معنی نیست که بهترین زمان هم برای شما به این صورت خواهد بود !

نکته مهم : اگر بتوانید در زمانی که بیشتر مخاطبانتان آنلاین هستند اقدام به انتشار پست نمایید, قاعدتا شانس بیشتری برای دیده‌شدن و رشد کردن خواهید داشت و البته که بر اساس الگوریتم اینستاگرام : اگر پست‌های شما بعد از زمان کوتاهی از انتشار بتواند تعداد مناسبی لایک و نظر را به خود جلب کند, اینستاگرام مطلب شما را مطلب با کیفیت و جذابی برای مخاطب تشخیص می‌دهد و آن را به کاربران بیشتری نشان می‌دهد.

چند توصیه عمومی به منظور انتشار پست در زمان مناسب  و حدس منطقی بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام

  • اگر دنبال کنندگان شما در منطقه زمانی متفاوت با منطقه زمانی شما هستند و یا بازار هدف شما در منطقه‌ای خارج از منطقه زمانی شما قرا دارد, باید زمان ارسال پست‌ها را بر اساس منطقه زمانی آنها تنظیم نمایید. یعنی چه ؟ فرض کنید شما یک موسسه مشاوره اخذ اقامت هستید که به عنوان مثال در کشور کانادا زندگی میکنید اما خُب عمده مخاطبان و مشتریان شما ساکن ایران هستند و حتما از اختلاف ساعت بین ایران و کانادا هم خبر دارید! بنابراین در این حالت این شما هستید که باید برنامه خودتان را با دنبال‌کنندگان و بازار هدفتان هماهنگ کنید و زمان ارسال پست‌هایتان را بر مبنای بازه‌ی زمانی فعال بودن مخاطبانتان قرار دهید. تا بر اساس الگوریتم اینستاگرام در مدت زمان کوتاه طلایی بعد از انتشار پست بتوانید بالاترین میزان مشارکت مخاطبانتان را به دست بیاورید.
  • ارسال پست در طول روز و در ساعاتی که مخاطبان دست از کارکردن میکشند. مثلاً ارسال پست در زمان تقریبی ناهار و استراحت میان روز به احتمال زیاد زمان مناسب‌تری برای ارسال پست می‌باشد و بتواند مخاطبین بیشتری را جذب نماید.
  • بر اساس تجربه شخصی خودم ( در این مورد مدرک و آمار قابل استنادی پیدا نکردم ولی تجربه شخصی دارم) پست‌هایی که آخر هفته‌ها منتشر می‌شوند میزان مشارکت بیشتری از طرف کاربران دارند.

شما میتوانید با بیزینس کردن پیج خود مشاهده نمایید که مخاطبان شما در چه ساعتی در شبانه روز بیشتر انلاین هستند.